1. Pracujemy dalej na bazie założonej na wcześniejszych zajęciach (podczas otwarcia Opcje: włącz tę zawartość) 2. Tworzymy tabelę Herby i sami uzupełniamy ją danymi jak i łączymy relacjami wymuszając więzy integralności. Dla każdego miasta z tabeli Uczniowie przypisujemy samodzielnie właściwy herb oraz adres strony www - screen: Access 09. 3. Tworzymy teraz formularz lecz tym razem przez Tworzenie -> Projekt formularza. Nadajemy nazwę: Uczniowie 04. Formularz pokazuje Miasto, herb, www, ludność (ale liczbę ludności wstawiamy na wykresie kolumnowym) - screen: Access 10. 4. Tworzymy poprzez Tworzenie -> Kreator raportów Raport 01 Przedstawiający stan: Miasta, liczba mieszkańców, dotacje - screen: Access 11. 5. Tworzymy w Tworzenie -> Kreator kwerend kwerendę Podsumowującą o nazwie Dotacja. Opiera się na jednym Polu dotacje w tabeli Ludność. Zawiera ona: Sumę, średnią, minimum, maksimum i ilość przyznanych dotacji - screen: Access 12. Informacja: Testową oryginalną wersję programu Access możemy pobrać ze strony: https://winiso.pl/